Rahsia 4 Ubat Kencing Manis Paling Berkesan

By | June 7, 2018

 RAHSIA 4 UBAT KENCING MANIS PALING BERKESAN

 

Rahsia 4 Ubat Kencing Manis Paling Berkesan.  Saya hendak kongsikan kepada pembaca TERUTAMANYA kepada mereka yang menghidapi penyakit kencing manis.  Di sini saya ingin merungkaikan  Rahsia 4 Ubat yang boleh membantu merawat kencing manis. 

 

TANDA-TANDA KENCING MANIS

1.Buang air kecil dan air besar tak lawas

Gula yang tinggi boleh rosakkan saraf. Jika saraf yang rosak tu ialah saraf pada sistem kencing atau berak ni, jadi lah kencing tersekat-sekat atau tak rasa nak kencing tapi pundi kencing dah penuh. Apa lagi sakit lah perut.

Saraf yang rosak pada bahagian perut dan usu pula boleh menyebabkan usus bergerak lambat. Jadi, najis pun boleh tersekat.

 

  1. Makin kurang pendengaran

Ini pula berlaku bila salur darah dalam telinga rosak. Lama kelamaan telinga akan jadi pekak dan kurang upaya untuk mendengar.

 

  1. Gusi Berdarah

Pesakit kencing manis cenderung untuk mengalami masalah penyakit gusi serius iaitu periodontitis. Kalau tidak dirawat dengan baik, boleh kehilangan gigi.

 

  1. Mulut Kering dan Bengkak

Bila gula dalam darah tinggi, tisu lembut dalam mulut akan hilang lembapan. Lidah pun selalu rasa kering. Mulut akan rasa sakit, bengkak, dan mudah dijangkiti bakteria.

 

  1. Penglihatan Jadi Kabur

Pada peringkat awal, mata kabur disebabkan oleh gula yang tinggi dan bendalir dalam mata tak seimbang. Keadaan ini boleh dipulihkan apabila gula dah turun. Lama-lama bila berlaku katarak atau kerosakan saraf, barulah ada risiko kehilangan penglihatan.

 

6.Kulit Jadi Kering dan Merekah

Bila gula dalam darah tinggi, maknanya darah jadi makin pekat. Jadi, kelembapan kulit akan berkurang. Maka, kulit akan jadi kering dan gatal. Bila kulit kering, dia jadi menggelupas dan merekah. Rekahan-rekahan kulit akan sebabkan bakteria pulak senang masuk ke dalam kulit dan boleh mengakibatkan jangkitan termasuk bisul.

 

7.Tangan dan Kaki Terasa Kebas dan Semut-semut

Bila saraf pada kulit terutama jari tangan dan kaki rosak, pesakit terasa macam dicucuk-cucuk dengan pin, atau jarum. Tetapi jari dan kaki tidak rasa panas, sejuk, sakit atau pun tekanan ke atas lantai bila berjalan sebab deria sakit tu dah hilang. Kemudian, kaki pun rasa lemah dan tidak stabil bila berjalan.

 

  1. Berpeluh dengan Banyak

Mereka yang ada kencing manis ni biasanya berpeluh dengan sangat banyak berbanding biasa, terutama pada waktu malam dan juga ketika makan. Berpeluh sebenarnya mekanisma badan yang baik untuk menyejukkan badan. Tapi bila kelenjar peluh dah rosak, pesakit mungkin berpeluh sedikit atau tidak berpeluh langsung.

 

  1. Selalu Pening Dan Rasa Nak Pitam

Ada dua perkara yang menyebabkan pesakit kencing manis selalu rasa pening nak pitam. Pertama, bila gula tinggi dan darah jadi pekat, darah tak sampai ke otak.

Yang kedua, bila gula terlalu rendah. Ini adalah simptom biasa yang berlaku kepada penghidap kencing manis, terutamanya kalau makan tak dijaga.

 

BAGAIMANA UNTUK MENGAWAL GULA DALAM DARAH?

Sakit kencing manis tidak boleh sembuh kerana penyakit ini ialah penyakit yang melibatkan kemerosotan fungsi organ dan merupakan penyakit kronik. Makna kata, bila dah diagnose sebagai pesakit kencing manis, sel-sel tubuh pesakit sebenarnya dah pun rosak dan akan terus rosak jika tidak dikawal.

 

Walaubagaimanapun, jika penyakit ini dapat dikawal dengan baik, pesakit masih dapat menjalani kehidupan yang sihat. Cara untuk mengawal kencing manis adalah dengan:

  1. Mengurangkan pengambilan glukosa @ gula dalam pemakanan harian,
  2. Mengurangkan pengambilan karbohidrat
  3. Pengambila makanan berkalori tinggi hendaklah dikurangkan
  4. Makan dengan gizi seimbang
  5. Bersukan dengan teratur dan kerap
  6. Makan ubat dan mengikut arahan doktor, sama ada ubat makan ataupun insulin.

 

Saya pasti ramai anda di luar sana yang mempunyai masalah penyakit ini dan telah lama dibelenggu.  Jadi, jangan risau dan teruskan pembacaan anda kerana anda berada di ruangan yang betul.

 

Seperti sedia maklum, penyakit kencing manis adalah salah satu penyakit yang digeruni.  Kenapa digeruni?  Ini adalah kerana fakta dan kajian yang dijalankan.  Menurut Berita Harian Online pada 15  November 2017 – 3.6 juta rakyat Malaysia hidap diabetis setakat tahun 2017.   🙄  Ianya menunjukkan satu angka yang ramai dan amat mengejutkan.

 

 

rahsia 4 ubat kenicng manis paling berkesan

Akhar Berita Harian Online

 

Menurut Utusan Online pula melalui Jurnal The Lancet Diabetis & Endocrology:-

 

Hampir enam peratus daripada 800 000 kes barah yang didiagnos pada tahun 2012  berpunca daripada diabetis

 

rahsia 4 ubat kencing manis paling berkesan

BAHAYA bukan penyakit kencing manis ini? 

Jadi bagaimana hendak mengatasi dan mengawal penyakit ini. 

Bagaimana pula jika telah lama menghidapinya dan sehingga kini penyakit ini masih membelenggu diri anda.  

Jom baca seterusnya mengenai Rahsia 4 Ubat Kencing Manis Paling Berkesan.

 

RAHSIA 4 UBAT KENCING MANIS PALING BERKESAN

Rahsia 4 ubat kencing manis?  Apa yang menyebabkan rahsia tu?  Ya.  Kalau nak tahu gabungan daripada pengambilan supplement inilah yang menyebabkan mereka yang menghidap kencing manis telah mendapat keputusan yang lebih baik dan lebih sihat.  Bukan saya hendak mengatakan 4 jenis ubat ini hebat.  Tapi telah terbukti dengan testimoni-testimoni yang telah mencuba rawatan altenatif ini di samping ubat hospital yang diberi oleh doktor. Maka, Rahsia 4 Ubat Kencing Manis Paling Berkesan ini menjadi alternatif buat mereka yang menghidapi penyakit ini.

 

Jom saya perkenalkan 4 ubat kencing manis berkenaan.

 

ESP

rahsia 4 ubat kencing manis paling berkesan

Mempunyai tahap indeks glisemik yang rendah iaitu hanya 3.9. ESP akan dicerna secara berperingkat dan menyebabkan paras gula dalam darah dibebaskan mengikut keperluan sedikit demi sedikit.

 

GLA

rahsia 4 ubat kencing manis paling berkesan

Bertindak merendahkan kandungan gula dalam darah & mengurangkan kebas akibat lebihan gula dalam darah

 

B COMPLEX

rahsia 4 ubat kencing manis paling berkesan

Antara masalah lain yang paling biasa dialami oleh pesakit kencing manis adalah masalah kebas pada jari, tangan dan kaki. Kebas-kebas ini adalah antara komplikasi yang boleh dialami oleh pesakit kencing manis. Bagi mengatasi masalah ini supplement yang paling sesuai diambil adalah vitamin B Complex. Vitamin B Complex Shaklee mengandungi Vitamin B1, B2, B3, B6 dan B12 di samping vitamin yang lain iaitu folic acid, biotin dan d-Calcium Pantothenate. Vitamin B Complex ini membantu menangani masalah kebas-kebas yang dialami oleh pesakit kencing manis.

 

VIVIX

 

rahsia 4 ubat kencing manis paling berkesan

Ramuan Vivix yang terdiri daripada campuran botani yang kaya dengan resveratrol dan polifenol dapat memberi manfaat kepada pesakit diabetes dengan:

Memperlahankan atau mengurangkan Sindrom Resistansi Insulin (“metabolic syndrome”) 

Vivix adalah antioksidan yang berkuasa untuk membantu melindungi dan membaiki sel yang rosak.  Jadi, pengambilannya secara berterusan dapat memberi manfaat dalam mengurangkan Metabolic Syndrome yang mengarah kepada penyakit kardiovaskular dan kencing manis yang disebabkan oleh kerosakan gen.

Mengawal kepekatan gula dalam darah

Karbohidrat yang dicerna akan menghasilkan gula yang memberikan kita tenaga. Walau bagaimanapun, pengambilan karbohidrat yang tinggi seperti nasi akan menyebabkan kandungan gula dalam darah kita meningkat. Dengan Vivix, polifenol yang terkandung dalam anggur muscadine akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah dan seterusnya mengelakkan pengumpulan gula yang tinggi yang menyebabkan kencing manis.

Mengelakkan kerosakan mata, menggalakkan penyembuhan luka dengan segera

Polifenol Anthocyanins yang terkandung di dalam Vivix membantu dalam membaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.

Mencegah pembentukan protein AGE

Protein AGE (advanced glycation end products) terhasil daripada protein dan gula berlebihan dalam badan. Ia boleh menyebabkan atherosclerotic, sel mati dan komplikasi penyakit kencing manis. Salah satu dari mekanisma anti-penuaan Vivix adalah dengan memperlahankan pembentukan protein AGE ini.

 

➡  Bagaimana Untuk Mendapatkan Vivix Shaklee Murah

 

 

TESTIMONI PENGGUNA 

 

 

rahsia 4 ubat kencing manis paling berkesan

 

 

rahsia 4 ubat kencing manis paling berkesan

 

 

rahsia 4 ubat kencing manis paling berkesan

 

 

rahsia 4 ubat kencing manis paling berkesan

 

 

 

rahsia 4 ubat kencing manis paling berkesan

 

 

rahsia 4 ubat kencing manis paling berkesan

KESIMPULAN

Jadi bagaimana dengan tips yang saya berikan dalam Rahsia 4 Ubat Kencing Manis Paling Berkesan?  Anda ingin merawat diri anda atau orang kesayangan anda daripada dibelenggu penyakit kencing manis ini?  Jom cuba ikhtiar dengan menggunakan Shaklee.  Jangan tunggu lama-lama.  

Nasihat saya jangan beli dari sembarangan tempat.  Saya tahu di luar sana banyak dijual secara berleluasa.  Namun jaminannya tiada.  Apa kata anda whats app ke nombor saya. 

Whatsapp 019-376 6967

Okay, itu saja perkongsian pada kali ini. Semoga bermanfaat & jangan lupa kongsikan pada rakan/kenalan anda ya.

 

 

One thought on “Rahsia 4 Ubat Kencing Manis Paling Berkesan

  1. Pingback: Ubat Kencing Manis Paling Berkesan ⋆ BiLa AzieYaH TaiP BLoG

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *