Bos Belanja Makan di Kelab Tasik Putrajaya

Hari ni akak nak cerita Bos Belanja Makan di Kelan Tasik Putrajaya.  Kesian ko kan aziah huhuhu.  Yela ni first time bos belanja kat luar.  Nak la buat cerita.  Belanja pulak tu kat tempat best gitu… Bos belanja sempena 2 orang pegawai bawah Bahagian kami bertukar.  Sorang sambung belajar dan sorang bertukar bahagian lain.  Apa salahnya bos dah jemput suruh joint huhuhu…     Kat atas tu antara menu yang bos order untuk kami-kami…  Tom Yam seafood, siakap stim halia, butter prawn (hohoiiii), ayam celup tepung kot (sedap juga) dan…

Read More

Kopi Cap Gantang Sedap

KOPI SEDAP KOPI CAP GANTANG Hari ni nak cerita pasal kopi sedap.  Dulu aku bukanlah penggemar kopi.  Tapi bolehlah minum.  Aku adalah penggemar nescafe.  Sebab mak aku memang bancuh nescafe hari-hari dan itu adalah minuman rutin kami sekeluarga. Aku jadi peminat kopi ni sejak kahwin.  Huhuhu sebab apa?  Sebab mak mertua pula air rutin sekeluarga adalah kopi.  First time rasa kopi ni terus jatuh cinta sedap haih.  Kopi apa depa bancuh ni.  Maka tahulah aku nama kopi tu Kopi Cap Gantang.  Bermula dari situlah.  Setiap kali minum bukan secawan saja…

Read More

Cafe Bang Chik Char Kuey Teow

Petang ni kami berdua saja keluar.  Anak-anak di rumah Mama Long.  En Chenta cadangkan untuk makan Char Kuey Teow.  Aiseyman… Sebagai peminat tegar Char Kuey Teow dengar je orang nak makan CKT apa lagi mestilah nak. Tapi dulu dah pernah makan sekali kat sini.  Dulu dah pernah rasa.  CKT kat sini tak menepati tekak ku.  Huhuhu..  Jangan marah arr..  Tapi memandangkan En Chenta yang ajak, ku OK kan saja.  Manalah tau kot resepi dia dah tukar.  Lagi pun dah ada perubahan pada rupa bentuk gerai.  Dulu hanya meja-meja di luar…

Read More

Keguguran – Ini Kisah Saya

keguguran ini kisah saya

KEGUGURAN – INI KISAH SAYA Ini adalah kisah mengenai diri saya.  Saya juga pernah alami keguguran.  Saya alami keguguran di waktu kandungan saya 6-7 minggu usianya.  Hanya Tuhan yang tahu kesedihan saya waktu itu.  Kejadian ini berlaku pada 1 Oktober 2016.  Kira ‘Trajedi Oktober’ bagi saya.  Pada waktu ini orang yang saya perlukan di sisi(suami) tiada kerana dia pulang ke kampung. Ketika itu saya sedang menonton televisyen bersama anak perempuan saya.  Saya dapat rasakan satu keadaan yang tidak selesa.  Saya pergi ke tandas dan amat terkejut apabila ada tompokan coklat…

Read More