Kesan Pengambilan ESP Pada Kulit Saya

kesan pengambilan esp kepada kulit saya

KESAN PENGAMBILAN ESP PADA KULIT SAYA

Kesan Pengambilan ESP.  Hari ini saya akan kongsikan pengalaman saya menggunakan ESP dan memberi kesan kepada kulit saya terutamanya.

Umum ramai yang telah mengetahui kebaikan ESP Shaklee.  Ya, saya juga tahu ada yang menerusi pembacaan dan juga pengalaman sendiri bukan.  Nak cerita juga ni.  Kalau dulu ESP ni tiada perisa.  Sekarang sudah diupgrade kepada perisa vanilla.  Sedap tau jangan tak tau.

 

KESAN PENGAMBILAN ESP KEPADA KULIT SAYA

 

Pengalaman Pertama – Kulit muka

Kulit muka saya ni takla secantik semulus Siti Nurhaliza.  Dari asal memang kulit muka saya ni berminyak dan berjerawat.  Bila dah faktor usia meningkat tu adalah jeragat sebab apa?  Sebab saya memang tak berapa nak jaga kulit muka ni huhuhu.  Bukannya apa.  Saya tak jaga sebab kulit saya ni alah kepada pencuci muka di pasaran ni rupanya.  Saya tak boleh pakai pencuci sembarangan dan pencuci yang biasa-biasa.  Bila pakai je tumbuhlah jerawat dengan jayanya.  Banyak jugalah pencuci muka di pasaran yang saya dah cuba untuk mencari yang sesuai.  Bila tak sesuai saya bagi pada orang.  Opss terlebih cerita pasal pencuci muka pulak. 

Ok cerita ni masa tahun lepas.  Satu hari saya pergi buat facial yang mana bersama anak buah saya.  Kalau korang nak tau sepanjang umur saya 36 tahun pada tahun lepas tu saya tak pernah sama sekali nak buat facial.  Haa.. percaya ke idak.  Tapi itu memang realiti ya.  Tak pernah. 

Bila tak pernah tu dalam hati sila faham-faham la ye kepada orang yang buat facial muka saya nanti.  Kata saya dalam hati.  Tapi.. tapi… tapi…  Kenapa tapi?  Sebab masa tengah buat facial tu, adik buat facial tu tanya.  Kak, akak ada makan apa-apa ke?  Kenapa?  Takdalah kulit akak takda la teruk mana.  Cuma akak ada whitehead je.  Ulat-ulat takde.  Dalam hati. Kembang kempis kencup rasa hati ni sebenarnya. 

Sebab apa?  Sebab saya amalkan supplement Shaklee.  Untuk kulit saya memang ambil ESP + vitamin C.  ESP ni kadang saya buat sebagai masker.  Nak tau rasa kulit licin dan lembut je selepas cuci maskter tu.  Seronok tau.

 

Pengalaman Kedua – Kulit badan

Ini pun pengalaman saya tahun lepas juga.  Masa tu saya baru lepas keguguran.  Jadi pergilah mengurut.  Masa mengurut tu, tukang urut tu tanya.  Dik..  kulit adik ni cantik je.  Susah nak dapat kulit macam ni.  Makcik ini urut dah ramai orang.  Ni kulit adik ni takde pecah-pecah.. Cantik je.  Masa tu dalam hati.  Alamak.  Bidan ni puji pulak kulit kita. 

Tapi syukur alhamdulillah.  Saya memang tak mempunyai masalah kulit seperti strechmark ke, kulit pecah-pecah ke atau bekas-bekas parut yang lain.  

Ha. Nak ke tak nak kulit macam saya.  Jadi jom amalkan ESP sebagai amalan harian.  Ramai sedia maklumkan ESP bukan hanya untuk kulit tapi banyak khasiatnya kepada ibu menyusu, mereka yang ingin kuruskan badan dan juga kepada ibu hamil.

Tips rahsia juga akan saya berikan jika anda membeli dari saya.  Nak tau tips tu kenalah beli dari saya dulu ya.  OK jangan lupa hubungi saya Aziah 0193766967.

 

 

Related posts

Leave a Comment